بوستر پمپ دور متغیر چیست؟

مشکلات ساختاری زیادی وجود دارد که می‌تواند باعث کاهش فشار آب شود. در برخی موارد، تعمیر ممکن است گران یا حتی غیر ممکن باشد. با این حال، تجهیزاتی وجود دارد که بلافاصله این مشکل را حل می‌کند، بوستر پمپ دور متغیر آبرسانی یا تقویت کننده فشار آب، باعث افزایش فشار آب می‌شود. این نوع بوستر پمپ آبرسانی همه کاره است و می‌تواند برای هر منبع آب، از منازل گرفته تا مشاغل مورد استفاده قرار گیرد. بوستر پمپ دور متغیر آبرسانی، فشار را برای کل شبکه هیدرولیک تامین می‌کند.

نحوه عملکرد بوستر پمپ دور متغیر آبرسانی

بوستر پمپ دور متغیر آبرسانی، از نوع پمپ‌های گریز از مرکز هستند که از انرژی گریز از مرکز برای تولید فشار مکش استفاده می‌کنند و در نتیجه سیال را با سرعت بالا به حرکت در می‌آورند. در فشار شبکه خانگی به عنوان مثال پمپ فشار در خط خروجی برق خانه (خروجی مخزن آب) نصب می‌شود، سپس تمام یا قسمتی از خانه یعنی هر چیزی که به شبکه متصل است تحت فشار قرار می‌گیرد.

به این صورت که هنگام باز کردن شیر، پمپ فشار به طور خودکار روشن و در صورت بسته شدن شیر، به طور خودکار خاموش می‌شود. در عمل، به عنوان مثال، هنگامی که یک شیر آب را باز می‌کنید، بوستر پمپ به طور خودکار فعال می‌شود، آب را از طریق لوله‌ها عبور می‌دهد و فشار لازم را ایجاد می‌کند. به این ترتیب راحتی بیش‌تر در استفاده از آب را تضمین می‌کند.

مزایای بوستر پمپ دور متغیر آبرسانی

مزایای بوستر پمپ دور متغیر آبرسانی

علاوه بر راحتی فوق العاده‌ای که آب تحت فشار ایجاد می‌کند، این نوع تجهیزات امکان استفاده از قطعات دیگری مانند آبگرمکن، یخچال‌های یخ ساز، شیرآلات و غیره را فراهم می‌کند. باید به یاد داشته باشیم که بوستر پمپ به سرعت، مشکل هیدرولیک را حل می‌کند که تعمیر آن به زمان و منابع زیادی نیاز دارد، مانند زمانی که نیاز به انجام تغییرات ساختاری یا حتی بازسازی کل سیستم هیدرولیک خانه است. اما اندازه آن جمع و جور است و بی صدا کار می‌کند.

به‌علاوه، نصب این نوع بوستر پمپ، سریع و ساده است. همچنین بوستر پمپ دور متغیر آبرسانی به طور مستقل کار می‌کند. به این ترتیب هیچ مداخله ای برای کارکرد تجهیزات مورد نیاز نیست. تعمیر و نگهداری آن نیز بسیار ساده است.

بوستر پمپ‌های دور متغیر آبرسانی به عنوان پمپ‌های بی صدا طبقه‌بندی می‌شوند، میزان صدای آن تا 40 درصد کم‌تر از پمپ‌های دیگر است، اما میزان نویز متناسب با توان مدل انتخابی است، هر چه قدرت استفاده شده بیشتر باشد، سر و صدا بالاتر است. ذکر این نکته ضروری است که صدای تولید شده توسط هر پمپ بسته به محل و نصب هیدرولیک شبکه و خود تجهیزات قابل تقویت است.

مطلب پیشنهادی : بهترین پمپ

کاربرد بوستر پمپ دور متغیر آبرسانی

بوستر پمپ‌های آب در انواع مختلفی در بازار عرضه می‌شوند که اصول ساخت، منبع تغذیه و دامنه متفاوتی دارند. انتخاب یک مدل به اهدافی که برای آن استفاده خواهد شد و شرایط عملکرد آن بستگی دارد. پس هنگام انتخاب نوع بوستر پمپ آب، توجه به نوع منبع تغذیه آن بسیار مهم است. بوستر پمپ‌ها مزایای زیادی دارند. استفاده از آن‌ها آسان است.

علاوه بر این، بسته به میزان آلودگی آب پمپاژ شده، به همان اندازه مهم است که توانایی دستگاه پمپاژ را در نظر بگیرید. بوستر پمپ‌ها در زندگی روزمره محبوبیت خاصی به دست آورده‌اند. از چنین دستگاه‌هایی برای آبیاری و تحت فشار قرار دادن شبکه آبرسانی استفاده می‌شود. این بوستر پمپ‌ها در کنار منبع آب نصب می‌شوند و از طریق شیلنگ ورودی آب با آن ارتباط برقرار می‌کنند. کارکرد آسان و مقرون به صرفه هستند.

بوستر پمپ آبرسانی همچنین کوچک و ارزان هستند. اما باید الزامات لازم را برای خلوص آب پمپ شده در نظر گرفت. پس اگر به دنبال خرید انواع مدل‌های بوستر پمپ دور متغیر آبرسانی هستید، به سراغ شرکت‌هایی بروید که در این زمینه سابقه طولانی دارند و محصولات خود را با ضمانت و کیفیت بالا عرضه می‌کنند. این مورد باعث افزایش طول عمر بوستر پمپ می‌شود.

کاربرد بوستر پمپ دور متغیر
بوستر پمپ های دور متغیر موازی

مطالب پیشنهاد: تعمیر پمپ آبرسانی

سوالات متداول در زمینه بوستر پمپ دور متغیر

کدام بوستر پمپ برای مصرف خانگی توصیه می شود؟

از آنجایی که الگو مصرف کنندگان در مجمتع های مسکونی متغیر بوده و از روند ثابتی پیروی نمی کند، نصب و راه اندازی بوستر پمپ دور متغیر توصیه می شود.

اصلی ترین تفاوت میان بوستر پمپ ثابت و دور متغیر چیست؟

دقت داشته باشید بوستر پمپ دور ثابت برای سیستم اطفا حریق کاربرد دارد، زیرا هنگام مهار کردن آتش، فشار آب بایستی یکسان و ثابت باشد. اما در نوع متغیر برای ثابت نبودن الگو مصرفی، در مصارف خانگی کاربرد دارد.

نتایج بررسی های بوستر پمپ دور متغیر 

قدمت اختراع و استفاده از این نوع پمپ آب به دوران باستان باز می‌گردد. تا به امروز، این بوستر پمپ کاربرد خود را از دست نداده است. وظیفه اصلی این پمپ‌ها هنگام استفاده در شرایط خانگی تامین آب با کیفیت بالا، آبیاری راحت و همچنین پمپاژ مایعات آلوده و فاضلاب خانگی است. تصور این‌که چگونه بتوانیم بدون بوستر پمپ دور متغیر آبرسانی کار کنیم، دشوار است. برای خرید بوستر پمپ دور متغیر آبرسانی، به دنبال پمپ آب بی‌صدا و اقتصادی باشید.

محصولات کم صدا و کم مصرف را انتخاب کنید. این برای راحتی شما بسیار مهم است. زیرا شنیدن صدای کار کردن بوستر پمپ و لوله‎های دریافت کننده آب به خصوص در شب خوشایند نیست.  با یک رویکرد شایسته در انتخاب بوستر پمپ، خرید شما تضمین می‌شود که بدون شکست باقی بماند. ترجیحاً پمپی با کیفیت بالا را انتخاب کنید که مطابق با تمام الزامات تکنولوژیکی ساخته شده باشد. سعی کنید از همکاری با شرکت‌های نسبتا مشکوک خودداری کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

ایران جهش (iranjahesh)مشاهده نوشته ها

مجموعه ایران جهش تولید کننده پمپ های طبقاتی ایستاده (با طرح گراندفوس دانمارک) است. کیفیت بینظیر، گارانتی کامل، تنوع محصولات و قیمت رقابتی از ویژگی های منحصر به فرد ایران جهش می باشد. من یک نوسینده با سابقه زیاد در حوزه تولید پمپ و بوستر پمپ هستم و قصد دارم بهترین و جدیدترین اطلاعات در حوزه پمپ را در اختیار شما کاربران عزیز قرار دهم.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!