نحوه تنظیم بوستر پمپ

در واحدهایی که در آن مشکل آبرسانی با فشار مطلوب را دارند، همیشه نصب و تنظیم بوستر پمپ دارای اهمیت بوده است. وقتی که مصرف آب بالا می‌رود دیگر نمی‌توان به همه واحدها با یک فشار آبرسانی کرد و در نتیجه نقش بوستر پمپ اهمیت می‌یابد. انواع زیادی از بوستر پمپ در بازار عرضه شده است که هر کدام از مدل‌های عرضه شده، کاربرد اختصاصی خود را دارد.

این وسیله یکی از بهترین محصولاتی است که توانسته بسیاری از نیازهای مصرف‌ کنندگان آب را با فشار دلخواهشان در صورت تنظیم بودنش جوابگو باشد. در خصوص کاربرد، مزایا و خرید این وسیله به صورت مفصل در نوشته بوستر پمپ آبرسانی توضیح داده شده است؛ اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری در مورد آن کسب کنید، حتما به آن مراجعه کنید. اما اگر قصد تنظیم بوستر پمپ را دارید، با ما در ادامه همراه باشید.

نحوه تنظیم بوستر پمپ آب

تنظیمات بوستر پمپ و نحوه تنظیم آن کار بسیار پیچیده‌ای نیست و با آشنایی با آن می‌توانید این کار را پس از نصب با آموزش انجام دهید. شما با شناخت این دستگاه خواهید توانست که تنظیم فشار آن را در فواصل مختلف انجام دهید. پیشنهاد ما این است که بهتر است سرویس کاری همیشه و طی فواصل ماهانه برای بازدید از بوستر پمپ و قطعات آن به ساختمان شما مراجعه کند.

اگر در جایی ایراد یا اختلالی مشاهده کرد، حتما به شما اطلاع دهد. در صورتی که نیاز به تعمیر داشت، حتما با تنظیمات بوستر پمپ هم خوانی داشته باشد. تنظیم فشار بوستر پمپ همیشه موجب رضایت مصرف کنندگان می‌شود.

بوستر پمپ چیست

نحوه تنظیم اینورتر

برای شناخت و تنظیم اینورتر بوستر پمپ همیشه باید به نوع کنترلر دستگاه دقت داشته باشید. این صفحه همیشه سطح میزان آبرسانی را تا حد مشخص معین می‌کند و دستورات لازم برای روشن یا خاموش کردن پمپ‌ها در سیستم می‌دهد. اینورتر تشکیل شده از ترمینال‌های تغذیه دستگاه، خروجی‌ها، ترمینال‌های خروجی و سایر قطعات هستند.

برای تنظیم درایور بوستر پمپ باید حتما ویدیوهای آموزشی هر مدل را مشاهده کرد. رابط کاربری استفاده شده در اینورتر بوستر پمپ بسیار ساده است. همچنین برای تنظیم اینورتر می‌توان به کاتالوگ این دستگاه مراجعه کرد و یا با شرکت سازنده در تماس بود.

نحوه تنظیم فشار بوستر پمپ

برای تنظیم فشار در بوستر پمپ آبرسانی ، برنامه نویسی و تنظیم کنترلر بوستر پمپ آب باید از کارشناسان و تکنسین‌های مجرب و حرفه‌ای استفاده کرد. روش تنظیم کردن انواع مدل‌های بوستر پمپ با توجه به تنظیمات ترمینال‌ها صورت می‌گیرد. 

برخی از ترمینال‌ها شامل ترمینال فلوتر، ترمینال شبکه، مولتی فانکشن، ترمینال تغذیه و خروجی‌های رله و سایر ترمینال‌ها هستند. به طور عمومی از یک مخزن تحت فشار نیز برای کمک به ثبات فشار استفاده می‌‎شود. این مخزن دارای تیوپی است که فشار مشخصی را به صورت مکرر ایجاد می‌کند.

تنظیم فشار بوستر پمپ

نحوه تنظیم پرشر سوئیچ

پرشر سوئیچ بوستر پمپ در حقیقت یک کانتکت برای تنظیم یک دیافراگم در بازه فشار معینی است. به طور مثال وقتی فشار را روی 7 بار تنظیم کرده‌اید، وقتی به فشار 7 بار می‌رسد، فشار کنتاکت بسته می‌شود. بعد از اینکه فشار به زیر 7 بار برسد، دوباره کنتاکت باز می‌شود تا فشار به 7 بار برسد.

البته باید بدانیم که بوستر پمپ‌های دور ثابت فقط از پرشر سوئیچ استفاده می‌کنند. البته استفاده از پرشر سوئیچ در بوستر پمپ‌های دور متغیر ممکن است به سیستم آب رسانی آسیب بزند.

مطلب مرتبط: تنظیم پمپ آب خانگی

نحوه تنظیم پرشر ترانسمیتر بوستر پمپ

پرشر ترانسمیتر بوستر پمپ یک نوع سنسور فشار است که فشار مشخصی را بین دو عدد با بار سیگنال آنالوگی ولتاژ تولید می‌کند. از پرشر ترانسمیتر بوستر پمپ هم برای بوستر پمپ دور ثابت و هم دور متغیر استفاده می‌شود. استاندارد عمومی برای ولتاژ بین 0 تا 10 ولت با جریان 4 تا 20 میلی آمپر است. 

ست کنترل یا منبع انبساط کدام توصیه می‌شود؟

از جمله سوالاتی که در مورد تنظیم فشار در سیستم‌های گوناگون آبرسانی مطرح است، این می‌باشد که کدام مورد را استفاده کنید ست کنترل یا منبع تحت فشار. برای پاسخ به این پرسش می‌توان گفت که ست کنترل موجب تقویت فشار آب خواهد شد، به صورتی که در صورت افت فشار آب درون لوله این قطعه، کلید پمپ را روشن خواهد کرد و باعث افزایش فشار آب خواهد شد.

در عوض منبع انبساط کارکرد نگه داشتن فشار آب در حالتی متعادل داخل لوله‌های ساختمان را دارد. این فشار در یک دامنه معین محدود خواهد شد. با بررسی این دو مورد می‌توان بیان کرد که هر دو محصول ست کنترل و منبع انبساط کارکرد خود را دارند و هر دوی آن‌ها از تجهیزات کاربردی محسوب می‌شوند.

سوالات متداول نحوه تنظیم بوستر پمپ

کنترل فشار بوستر پمپ توسط چه قطعاتی صورت می‌پذیرد؟

توسط پرشر سوئیچ، پرشر ترانسمیتر،کنترلر صورت می‌گیرد.

پرشر سوئیچ برای چه نوع بوستر پمپی مناسب است؟

بیشتر برای بوستر پمپ دور ثابت مناسب است.

سخن پایانی نحوه تنظیم بوستر پمپ

برای تنظیم محصولی به اسم بوستر پمپ باید حتما آموزش‌های خاصی را ببینید. این آموزش‌ها در اینترنت و کاتالوگ‌های شرکت موجود است. تنظیم هر بوستر پمپی شامل تنظیم فشار آب، تنظیم درایور، تنظیم اینورتر بوستر پمپ‌های آبرسانی و سایر تنظیمات می‌شود. 

یکی از مجموعه‌هایی که به صورت تخصصی در زمینه بوستر پمپ مشغول به فعالیت است، مجموعه ایران جهش است. این مجموعه با استفاده از کارشناسان مجرب خود توانسته‌، بهترین خدمات را به مشتریان خود ارائه دهد.

5/5 - (1 امتیاز)

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!