پمپ آب خانگی بی صدا

پمپ آب خانگی در بیشتر مواقع داخل لوله‌های ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد تا فشار آب را تقویت کند. معمولا پمپ آب در طبقه همکف یا پارکینگ نصب می‌شود. از این رو صدای روشن، خاموش و فعالیت آن به گوش ساکنین ساختمان نمی‌رسد. اما گاهی اوقات بنا به دلایلی مانند نبود فضای کافی برای پمپ آب، عدم توافق ساکنین جهت خرید پمپ، عدم وجود فشار کافی در واحد و عیره، ساکنین به شکل جداگانه پمپ تهیه می‌کنند.

موضوعی که بیشتر باعث تردید خریداران می‌شود، صدای زیاد پمپ است. برای این مشکل نیز راهکاری وجود دارد و آن استفاده از پمپ آب خانگی بی صدا است. در این مقاله از ایران جهش با ما همراه باشید تا بیشتر با پمپ آب خانگی بی صدا آشنا شوید.

پمپ آب خانگی بی صدا چیست؟

به دسته ای از پمپ‌ها که صدای بسیار کمی داشته و می‌توان از آنها در داخل واحد استفاده کرد، پمپ آب بی صدا گفته می‌شود. پمپ آبگرمکن نیز از انواع پمپ آب بی صدا به شمار می‌رود که می‌توان از آن جهت مصارف خانگی نیز استفاده کرد. پمپ آبگرمکن یا پکیج معمولا در لوله اصلی ورودی واحد نصب می‌شود و پس از آن نیز فلوسوئیچ همراه آن جهت اتومات کردن روشن و خاموش شدن پمپ نصب می‌گردد. فلوسوئیچ مذکور همراه پمپ بوده و نیازی به تهیه مجدد آن نیست. این محصول به قدری بی‌صدا عمل می‌کند که هنگام کار کردن متوجه کوچکترین صدایی نخواهد شد.

پمپ آب خانگی بی صدا

مطلب پیشنهادی: بوستر پمپ آتش نشانی

 انتخاب پمپ آب بی صدا

برای انتخاب یک پمپ آب بی صدا، از یک مشاوره تخصصی حرفه‌ای کمک بگیرید. از مهمترین عوامل موثر در خرید این نوع پمپ‌ها می‌توان به قیمت پمپ آب بی صدا و مشخصه‌های فنی و کیفی آن اشاره کرد. کارشناسان در این زمینه به بسیاری از سوالات مشتریان در خصوص شرایط مناسب خرید یک پمپ آب بی صدا برای مصارف خانگی و رفع نیاز ساختمان‌ها در انتقال سریع و پر فشار آب به طبقات مختلف پاسخ می‌دهند. معتبرترین و شناخته شده ترین برندهای داخلی و خارجی تولید کننده پمپ آب بی صدا برندهایی مانند پنتاکس، لئو، ابارا، استریم و داب هستند. همچنین در بوستر پمپ آتش نشانی و آبرسانی نیز این برندها به خوبی می‌توانند پاسخگوی نیاز کاربر باشند.

پمپ آب بی صدا یا پمپ آب کم صدا؟

خریداران پمپ آب در هنگام خرید پمپ آب خانگی؛ همواره بر میزان صدای کم در پمپ آب تاکید دارند و به دنبال پمپ آب کاملا بی‌ صدا هستند. در واقع واژه پمپ آب کاملا بی صدا نمی‌تواند کاملا صحیح باشد، زیرا همه انواع پمپ آب‌ها به نوعی صدا دارند، ولی با خرید پمپ‌هایی که قدرت متناسب با کاربری مورد نیاز ساختمان شما دارند و همچنین دقت در نحوه نصب و نگهداری دوره‌ای آنها، می‌توان تا حدود زیادی از بکارگیری یک پمپ آب بی صدا در انواع مختلف دو پروانه یا بشقابی برای استفاده در منزل اطمینان خاطر کسب کرد. بنابراین واژه پمپ آب کم صدا بجای پمپ آب بی صدا، اصطلاح مناسب تری است. در نظر داشته باشید بوستر پمپ آبرسانی مانند پمپ‌های خانگی بی‌صدا نیست.

انتخاب پمپ آب خانگی بی صدا متناسب با طبقه

اگر می‌خواهید پمپ آب بی صدا یا کم صدا انتخاب کنید باید به طبقه ای که قرار است آن پمپ در آن به کار رود توجه کنید.

  • در طبقه اول یا همکف: از پمپ های بین 80 تا 90 وات استفاده کنید.
  • در خصوص طبقه دوم پمپ 120 وات گزینه مناسبی است.
  • و برای طبقه سوم به بالا از پمپی استفاده کنید که 260 وات باشد.
پمپ آب خانگی بی صدا
پمپ کوچک خانگی بسیار بی صدا است.

عوامل موثر در صدای پمپ آب سانتریفیوژی

اما اگر هنوز هم ترجیح می‌دهید که به جای پمپ های بی صدای کوچک از پمپ آب سانتریفیوژی استفاده کنید، لازم است عوامل تاثیر گذار در صدای این نوع از پمپ‌ها را بدانید:

  • نحوه نصب: پمپ باید پایین‌تر از سطح آب باشد و یا حداقل آب هنگام ورود به پمپ فشار داشته باشد. همچنین پمپ را روی سطح محکم و ثابت کنید تا لرزشی نداشته باشد.
  • توان: هر چقدر پمپ توان بیشتری داشته باشد، طبیعتاً مکش قوی تر دارد و در نتیجه صدای بیشتری تولید می‌کند. لذا پمپی تهیه کنید که توان مناسب و کافی داشته باشد.
  • لوله کشی: نوع لوله کشی در صدای سیستم آبرسانی تاثیر گذار است. تا جایی که امکان دارد از اتصالات گوناگون مانند زانویی اجتناب کنید. چرا که علاوه بر کاهش فشار آب، صدای سیستم را نیز بالا می برد.
  • خراب شدن یاتاقان‌ها: یاتاقان‌ها یا بلبرینگ‌های پمپ تاثیر بسزایی در صدای پمپ دارد.
  • فرسودگی پروانه پمپ: جرم گرفتن یا فرسودگی پروانه‌ها علاوه بر اینکه توان پمپ را کاهش می‌دهد، صدای آن را بیشتر می‌کند.
  • تراز نبودن کوپلینگ پمپ: اگر جهت تعمیر پمپ آبرسانی آن را به تعمیرکار برده‌اید و پس از آن احساس می‌کنید صدای آن بیشتر شده، ممکن است علت آن تنظیم نبودن کوپلینگ بین الکتروموتور و پمپ باشد.

نکات قابل توجه در هنگام خرید پمپ آب بی صدا

در زمان خرید پمپ آب بی صدا باید به یکسری موارد بسیار توجه کرد که در زیر به چند مورد آن اشاره شده است:

  • پمپ آبگرمکنی یا پکیجی برای مصرف یک واحد است.
  • پمپ آبگرمکن جهت پمپاژ آب سرد است نه گرم.
  • به جهت جریان آب روی سوئیچ قطع و وصل پمپ و خود پمپ دقت نمایید.
  • پمپ نباید بدون آب کار کند.

سوالات متداول پمپ آب خانگی بی صدا

علت صدای لوله آب چیست؟

صدای لوله آب ناشی از شکست آب می باشد، بدین معنا که پمپ آب نصب شده قوی تر از نیاز مصرفی می باشد که باعث پمپاژ بیش از حد معمول آب به داخل لوله ها می گردد و همین امر باعث ایجاد سر و صدا در لوله ها می گردد.

آیا نصب پمپ آب بعد از کنتور امکان پذیر است؟

در حالت کلی برای نصب پمپ بعد از کنتور باید از منبع ذخیره آب استفاده شود، این کار به این شکل می باشد که آب شهری وارد مخزن ذخیره آب شده و سپس از منبع ذخیره ٖآب برای پمپ انشعابات گرفته می شود.

آیا پمپ آبگرمکن یا پکیج، فشار آب را به قدر کافی بالا می برد؟

در صورتی که پمپ آبگرمکن یا پکیج فقط برای یک خانواده مورد استفاده قرار گیرد، فشار به اندازه کافی بالا خواهد رفت. البته باید در نظر داشته باشید که اگر افت فشار به حدی باشد که آب تا طبقه ای که شما در آن ساکن هستید بالا نیاید این پمپ برای شما کارایی نخواهد داشت. چرا که عملاً مکش ندارد.

آیا پمپ آبگرمکنی یا پکیجی باعث کاهش فشار آب سایر همسایه ها می شود؟

بله. همسایه ها و طبقات دیگر با افت فشار مواجه خواهند شد. این افت فشار در طبقات پایین تر ممکن است خیلی محسوس نباشد اما همسایه های طبقات بالاتر آن را کاملا حس می کنند.

جمع بندی پمپ آب بیصدا

دو فاکتور مهم که به هنگام نصب پمپ آب بی‌ صدا باید به آن توجه کافی داشته باشید، مقاومت فونداسیون و میزان بالانس بودن روتور است. استفاده از پمپ آب خانگی بشقابی با پروانه استیل کمترین صدا را تولید می‌کند و برای ساختمان‌های تا 5 طبقه آبدهی مناسبی خواهد داشت. بعد از پروانه استیل، پروانه برنجی در جایگاه بعدی و پروانه پلاستیکی بیشترین صدا را دارد. در بین انواع پمپ هم بشقابی کمترین صدا و جتی و خورشیدی بیشترین صدا را دارند. به شما توصیه می‌کنیم از ست کنترل به دلیل روشن و خاموش شدن‌های زیاد استفاده نکنید و برای ساختمان‌های بیش از 3 طبقه منبع انبساط بهترین راهکار در نظر گرفته می‌شود.

5/5 - (1 امتیاز)

ایران جهش (iranjahesh)مشاهده نوشته ها

مجموعه ایران جهش تولید کننده پمپ های طبقاتی ایستاده (با طرح گراندفوس دانمارک) است. کیفیت بینظیر، گارانتی کامل، تنوع محصولات و قیمت رقابتی از ویژگی های منحصر به فرد ایران جهش می باشد. من یک نوسینده با سابقه زیاد در حوزه تولید پمپ و بوستر پمپ هستم و قصد دارم بهترین و جدیدترین اطلاعات در حوزه پمپ را در اختیار شما کاربران عزیز قرار دهم.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!