راه‌های افزایش فشار آب در آپارتمان چیست؟

همیشه افزایش فشار آب مشکل بسیاری از واحدهای مسکونی بوده است و ساکنین آن، به دنبال راه‌هایی برای افزایش فشار بوده‌اند. شاید در بسیاری از تبلیغات تلویزیونی عباراتی را شنیده باشید مثل سرشیر افزایش فشار آب، سردوش افزایش فشار آب و سایر عبارات؛ این راهکارها موقتی است و شما باید به دنبال راهی دائمی و مطمئن‌تر باشید. بیشتر افت فشار آب در زمان‌هایی اتفاق می‌افتد که مصرف به شدت افزایش می‌یابد.

در ساختمان‌ها و واحدهای بزرگ‌تر این مشکل بیشتر خود را نشان می‌دهد. به کار گرفتن بوستر پمپ آبرسانی که از منبع تحت فشار، مخزن ذخیره آب و پمپ آبرسانی تشکیل شده به تنظیم فشار آب بسیار کمک می‌کند. در ادامه این مقاله از ایران جهش با ما همراه باشید تا در مورد راه‌های افزایش فشار مطالبی را به شما ارائه دهیم.

علت افت فشار آب

همیشه اگر مشکلی پیش می‌آید باید به دنبال علت آن باشیم. علت افت فشار آب در آپارتمان و یا هر فضایی دیگری دلایل متفاوتی می‌تواند داشته باشد. برای رفع افت فشار آب باید به شناخت درست از علت‌های آن بپردازید. به طور کلی، متوسط فشار آب در ورودی و بعد از کنتور باید نزدیک 2 بار باشد. این فشار، آب را تا حداکثر 20 متر بالا می‌برد.

یعنی پس از طی بیست متر فشار آب به صفر خواهد رسید. این فشار به طور معمول و بنا به نظرات کارشناسان توانایی تامین آب یک آپارتمان 2 طبقه را دارد. اما در زمان‌هایی که مصرف بالاتر می‌رود فشار مناسبی را به طبقات بالایی نخواهد داد. برای حل مشکل افت فشار آب باید به دنبال راه‌های گوناگون بود که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

علت افت فشار آب

راهکارهای افرایش فشار آب خانگی

پمپ افزایش فشار آب آپارتمان بدون مخزن

یکی از راهکارهایی که می‌توان از آن استفاده کرد نصب پمپ افزایش فشار آپارتمان بدون مخزن است. این کار اصولی نیست و در مواردی غیر قانونی است. این کار باعث مکش آب آلوده به داخل لوله‌های سیستم آبرسانی ساختمان نیز می‌شود. این راه باعث آسیب رساندن به لوله‌های ساختمان خواهد شد.

بنابراین بهتر است برای افزایش فشار آب در ساختمان و آپارتمان‌ها، از پمپ آب خانگی با مخزن استفاده کنید.

باز کردن کامل شیر اصلی ورودی آب

یکی از علت‌های کم بودن فشار آب، ممکن است به علت کم باز بودن شیر اصلی ورودی به ساختمان باشد. در ساعاتی که مصرف بالا می‌رود، فشار آب کم می‌شود. شما نیاز است این شیر آب را پیدا کنید و آن را تا انتها باز کنید تا دچار کمبود فشار آب نشوید. این روش یکی از راههای افزایش فشار آب بدون پمپ است.

بررسی نشتی‌ها

برای افزایش فشار اب اپارتمان شما نیاز است که تمام لوله‌های ساختمان را چک کنید. برای اینکه شما بتوانید نشتی را به خوبی چک کنید، باید راهکاری را پیش ببرید. در ابتدا باید تمام شیرهای آب را ببندید و سپس شیر اصلی را ببندید.

عدد روی کنتر را روی کاغذی بنویسید. شیرها را باز نکنید و بگذارید مدتی بگذرد، بعد از آن دوباره به سراغ کنتر بروید. رقم روی کنتور را یادداشت کنید. اگر رقم افزایش یافته بود، نشانه نشتی در جایی از ساختمان است و باید پیدا و برطرف شود.

گرفتگی لوله‌های آب

یکی دیگر از علت‌های افت فشار آب گرفتگی لوله‌های آب است. اگر لوله کشی ساختمان یا محل سکونت شما بسیار قدیمی است، حتما باید این گرفتگی چک شود تا افزایش فشار را شاهدش باشید. برای چک کردن لوله‌ها باید به سراغ شیرآلات داخل واحد بروید.

هر شیر را باز کنید و میزان حدودی فشار آن را بسنجید. اگر در خروجی آبی کاهش فشار آب را شاهد بودید، امکان دارد گرفتگی در آن ناحیه را داشته باشید. به این وسیله شما افزایش فشار آب بدون برق را شاهدش هستید.

** خرید پمپ گراندفوس  **

مینی پمپ افزایش فشار آب

پمپ افزایش فشار آب داخل واحد که به مینی پمپ معروف است، از حجم و وزن و ابعاد کوچکی برخوردار است. نصب مینی پمپ آبرسانی به شما در کاهش افت فشار آب کمک می‌کند. مدیریت این مینی پمپ به عهده خود مصرف کننده است.

فشار تولیدی این مینی پمپ آبرسانی با توجه به شرایط موجود فشار آب واحد تنظیم می‌شود. به طور کلی به این معنی است که این پمپ آبرسانی کاملا به شکل مستقل عمل خواهد کرد. قیمت مینی پمپ افزایش فشار آبرسانی با توجه به توان و برند آن مشخص می‌شود.

راهکارهای افرایش فشار آب خانگی

مطلب پیشنهادی: خرید پمپ عمودی

سخن پایانی افزایش فشار آب

برای یافتن بهترین روش افزایش فشار آب باید شرایط موجود آپارتمان و ساختمان خود را بسنجید. در این مطلب سعی شد برخی از راه‌های افزایش فشار را مورد بررسی قرار دهیم. لازم به ذکر است مجتمع‌های مسکونی و هتل‌ها، معمولا از بوستر پمپ آبرسانی استفاده می‌کنند. شما می‌توانید با کارشناسان با تجربه ایران جهش در ارتباط باشید، تا بهترین پیشنهادات را برای ساختمان یا مجموعه شما ارائه دهند.

سوالات متداول افزایش فشار آب

بهترین راه برای افزایش دادن فشار آب چیست؟

بهترین راه برای افزایش دادن فشار آب، استفاده از پمپ و بوستر پمپ آبرسانی است.

آیا بازسازی لوله‌ کشی‌ قدیمی ساختمان تاثیری در افزایش فشار دارد؟

بله، تعویض لوله‌های قدیمی بسیار موثر است. زیرا لوله‌های قدیمی هم احتمال نشتی دارد و هم احتمال رسوب گرفتگی است.

5/5 - (1 امتیاز)

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!