بوستر پمپ با اینورتر چیست؟

اختراع پمپ خود نقطه عطف بزرگی برای بشریت بود. در واقع به طور قابل توجهی تامین آب آشامیدنی را ساده کرده است. با افزایش تقاضا برای تامین آب پایدار و عاری از نوسانات فشار، بوستر پمپ با اينورتر به كمك پمپ‌ها آمدند. بوستر پمپ با اینورتر یک نوع پمپ آب است که عملکرد تقویت کننده دارد.

پمپ دارای عملکرد تقویت کننده، یک اصطلاح عمومی برای پمپ‌هایی است که می‌توانند فشار اضافی به مایع در خط لوله وارد کنند. کاربردهای آن عمدتاً برای تقویت کننده‌های آبگرمکن، ساختمان‌ های بلند با فشار کم آب، حمام و غیره است.

بوستر پمپ با اینورتر به نوع خاصی از پمپ اشاره نمی‌کند. تا زمانی که پمپ دارای عملکرد تقویتی باشد، بوستر پمپ شامل طیف گسترده‌ای از محصولات پمپاژ است که می‌تواند پمپ‌های لوله کشی، پمپ‌های گریز از مرکز، پمپ‌های فاضلاب، پمپ‌های خود پرایمینگ و انواع دیگر پمپ‌ها باشد. در ادامه مطلب از ایران جهش به مهم‌ترین کاربرد بوستر پمپ با اینورتر می پردازیم.

كاربرد بوستر پمپ با اینورتر

بوستر پمپ با اينورتر، نوعی پمپ براي افزایش فشار سیال است. آن‌ها ممکن است با مایع یا گاز استفاده شوند، اما با مایع و تركيبات ديگر متفاوت خواهند بود. بوستر پمپ‌ها در حال حاضر در بسیاری از خانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند، به خصوص برخی از کاربران طبقه بالا تقریباً همه از پمپ‌های تقویت کننده با اينورتر استفاده می‌کنند. بوستر پمپ‌ها به دو دسته تقسیم می‌شوند:

بوستر پمپ‌های خانگی که در تاسیسات خانگی شخصی استفاده می‌شوند، پمپ‌های تقویت کننده آب شرکت تامین آب یا تقویت کننده خط لوله که در تاسیسات تامین آب استفاده می‌شوند. پمپ فشار بوستر پمپ به معنای انجام بوست دوم بر اساس فشار آب در خط لوله اصلی است.

فشار در ورودی پمپ همراه با فشار تامین شده توسط بوستر پمپ خروجی پمپ است. به علاوه بوستر پمپ با اينورتر را می‌توان به صورت نصب عمودی یا افقی نصب کرد. برای آشنایی بیشتر خواندن مقاله خرید پمپ عمودی با بهترین قیمت پیشنهاد می‌شود.

كاربرد بوستر پمپ با اینورتر

عملکرد بوستر پمپ اينورتر

ابتدا بوستر پمپ آبرسانی را با مایع پر، سپس پمپ گریز از مرکز راه اندازی مي‌شود. پروانه به سرعت می‌چرخد. تیغه‌های پروانه مایع را برای چرخش هدایت می‌کنند. هنگامی که مایع در حال چرخش است، با اینرسی به لبه بیرونی پروانه جریان می‌یابد و پروانه، مایع را از محفظه مکش می‌مکد.

در این فرآیند، مایع موجود در پروانه در اطراف پره‌ها جریان می‌یابد. در حرکت دور، مایع روی تیغه‌ها عمل می‌کند. به نوبه خود، تیغه‌ها با نیرویی برابر با بالابر و در جهت مخالف بر روی مایع عمل می‌کنند. این نیرو برای به دست آوردن مایع وارد می‌شود. انرژی از طريق پروانه جریان می‎یابد و انرژی جنبشی و انرژی فشار مایع هر دو افزایش می‌یابند.

بوستر پمپ با اینورتر یک سیستم پمپ تقویت کننده است كه وظيفه آن، صرفه جویی در مصرف انرژی است، پمپي که برای بهینه سازی بار عملیاتی با توجه به تامین آب موجود است و می‌تواند بر اساس میزان عملکرد واقعی هر پمپ کار کند. همچنین، این نوع بوستر پمپ شامل عملکرد اصلی اینورتر است که می‌تواند کل سیستم را کنترل کند.

علاوه بر این، حتی اگر پمپ اصلی خراب شود، یکی از بوستر پمپ به جای آن به عنوان پمپ اصلی تغییر می‌یابد. بنابراین، نوع پمپ عملکرد پایدار را بدون توقف سیستم به ارمغان می‌آورد.

تفاوت پمپ خود پرایمینگ و بوستر پمپ با اینورتر

تفاوت پمپ خود پرایمینگ و بوستر پمپ با اینورتر

به طور خلاصه، تفاوت پمپ خود پرایمینگ و بوستر پمپ با اینورتر در این است که پمپ خود پرایمینگ دارای عملکرد خود مکش و تقویت کننده است، در حالی که بوستر پمپ فقط عملکرد بوست دارد، قابلیت خود پرایمینگ ندارد و آب باید جریان یابد. فقط از داخل پمپ می‌توان برای وارد کردن فشار به مایع، اقدام کرد.

به علاوه، پمپ خود پرایمینگ نه تنها عملکرد پمپ خود مکش دارد، بلکه دارای عملکرد بوستر پمپ نیز می‌باشد، بنابراین می‌توانیم پمپ خود پرایمینگ را به عنوان بوستر پمپ خود پرایمینگ نیز نام ببریم. این نوع بوستر پمپ با اینورتر مزایای ساختار جمع و جور، عملکرد راحت، عملیات پایدار، تعمیر و نگهداری آسان، راندمان بالا، عمر طولانی و توانایی خود پر کردن قوی دارد.

بیان ساده، پمپ خود پرایمینگ یک بوستر پمپ است، اما بوستر پمپ لزوما یک پمپ خود پرایمینگ نیست. یکی اینکه سطح آب در مرکز خط لوله بالاتر از بدنه پمپ (بوستر پمپ) است و اما در پمپ خود پرایمینگ سطح آب در مرکز خط لوله از بدنه پمپ کم‌تر است.

تفاوت‌های زیادی بین پمپ‌های خود پراینگ و بوستر پمپ با اینورتر وجود دارد، بنابراین مصرف کنندگان باید بدانند که چگونه آن‌ها را در هنگام خرید و استفاده از یکدیگر تشخیص دهند تا بتوان از هر دو به طور مناسب استفاده کرد. البته متخصصان در این راه به شما کمک می‌کنند.

سوالات متداول در مورد بوستر پمپ با اینورتر

مزایا استفاده از بوستر پمپ چیست؟

با استفاده از اینورتر بوستر پمپ این امکان را به شما می دهد تا کارایی و طول عمر پمپ را به صورت چشمگیری افزایش بدهید. از مزایا دیگر آن می توان به مواردی همچون کاهش برق مصرفی و کنترل دقیق آب خروجی اشاره داشت.

قیمت بوستر پمپ با اینورتر چه میزان است؟

دقت داشته باشید قیمت بوستر پمپ با توجه به کیلو وات الکتروپمپ ها و نوع اینورتر از لحاظ تکفاز و سه فاز بودن متغیر می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر با پشتیبانی ایران جهش تماس حاصل فرمایید.

کلام آخر در خصوص بوستر پمپ با اینورتر

بوستر پمپ با اینورتر برای بهبود فشار آب و  انتقال آب سریع‌تر از طریق لوله، استفاده می‌شود. فروشگاه‌های متخصص و قابل اعتماد در پروژه‌های خود از بوستر پمپ با اینورتر استفاده می ‌کنند.  همچنین، بسیاری از تولیدکنندگان، طیف گسترده‌ای از انواع پمپ‌ها و ظرفیت‌ها را متناسب با نیازهای کاربردی خاص برای سیستم پمپاژ بدون مشکل عرضه می‌کنند.

5/5 - (4 امتیاز)

ایران جهش (iranjahesh)مشاهده نوشته ها

مجموعه ایران جهش تولید کننده پمپ های طبقاتی ایستاده (با طرح گراندفوس دانمارک) است. کیفیت بینظیر، گارانتی کامل، تنوع محصولات و قیمت رقابتی از ویژگی های منحصر به فرد ایران جهش می باشد. من یک نوسینده با سابقه زیاد در حوزه تولید پمپ و بوستر پمپ هستم و قصد دارم بهترین و جدیدترین اطلاعات در حوزه پمپ را در اختیار شما کاربران عزیز قرار دهم.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!