تنظیم پمپ آب خانگی به چه صورت انجام می شود؟

وقتی که در حال استفاده از پمپ آب خانگی هستید باید نکاتی را حتما در نظر بگیرید. از مهم‌ترین نکاتی که در زمان نصب پمپ آب باید حتما به نصاب این نوع پمپ‌ها گفت، این است که تنظیم پمپ آب خانگی به درستی انجام شود. این کار باعث می‌شود که در بازه‌های زمانی مختلف روشن و خاموش شدن پمپ را مشخص نمایید.

در این مطلب از ایران جهش از جهات مختلف تنظیم پمپ آب آبرسانی را مورد بررسی قرار می‌دهیم و خواهیم دانست که تنظیم فشار پمپ، چه تاثیری بر عملکرد کلی آبرسانی دارد. در ادامه در مورد عوامل و نشانه‌های تنظیم نبودن فشار در پمپ آب خانگی و در خصوص روش تنظیم فشار پمپ آب برای شما مطالبی را ارائه خواهیم داد.

اهمیت تنظیم پمپ آب خانگی

اگر تنظیم پمپ آب خانگی به درستی انجام نشود، همواره با مشکل فشار آب مواجه شده و ساکنان آن خانه یا آپارتمان با مشکلات جدی روبرو خواهند شد. حرکت آب در سیستم‌های آبرسانی و لوله کشی با استفاده از نیروی گرانش یا پمپ آب فشار ایجاد می‌شود.

استفاده مداوم از پمپ‌های آب خانگی در زمان طولانی موجب کاهش فشار آب خواهد شد. همچنین در مواردی ممکن است فشار آب افزایش یابد که این امر ممکن است باعث ایجاد آسیب به لوله‌های آبرسانی شود. تنظیم پمپ آب خانگی و فشار آب موجب می‌شود که بتوان بهترین بهره برداری را از پمپ آب خانگی کرد.

تنظیم فشار پمپ آب خانگی

تنظیم فشار پمپ آب یا بوستر پمپ آبرسانی دارای اهمیت زیادی است که نیاز است نحوه انجام آن را بدانید.

نحوه تنظیم فشار پمپ آب خانگی

همیشه سوال بوده که پمپ آب خانگی را چگونه تنظیم کنیم و آیا کار سختی است؟ این کار بسیار سخت نیست و می‌توانید با مطالعه مراحل زیر، اقدام به تنظیم فشار پمپ آب خانگی کنید:

قدم اول در تنظیم پمپ آب خانگی

در ابتدا باید حتما جریان برق را به شکل کامل قطع کنید. دقت کنید که در صورتی که پمپ هنوز به برق متصل است خطر برق گرفتگی در همه فرآیندها وجود دارد که به خسارت مالی و جانی بسیار زیادی منجر خواهد شد.

قدم دوم در تنظیم فشار پمپ آب خانه

پس از اینکه جریان برق را به طور کامل قطع کردید باید درپوش دستگاه را بردارید. برای این کار باید کلیه پیچ‌های نصب شده روی بدنه کنترل فشار یا سوییچ کنترل را با یک پیچ گوشتی مناسب باز کنید. حتما از پیچ گوشتی هم اندازه با سایز پیچ‌ها استفاده کنید تا به پیچ‌ها آسیبی وارد نشود.

قدم سوم در تنظیم پمپ آب خانه

زمانی که ست کنترل را باز کردید، اگر یک پیچ برای تنظیم فشار دیدید، باید برای تغییر آن، Cut off یا Cut on که همان قطع یا وصل کردن فشار است، استفاده کرد. برای تغییر میزان فشار آب به اندازه دو یا دو و یک دهم بار به پیچاندن پیچ تنظیم وابسته است. اگر پیچ را در جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید، فشار پمپ آبرسانی افزایش خواهد یافت. در عوض اگر در خلاف جهت عقربه‌های ساعت چرخانده شود، فشار ایجاد توسط پمپ آب کاهش خواهد یافت.

قدم چهارم در تنظیم پمپ آب خانگی

در مرحله پایانی از تنظیم پمپ آب خانگی، باید میزان فشار را با روشن نمودن پمپ آب خانگی بررسی کنید. این نکته را به یاد داشته باشید قبل از اتصال برق به پمپ، حتما درپوش ست کنترل را در سرجای خود وصل کنید. با باز کردن شیرهای آب در ساختمان مسکونی خود، میزان فشار آب را بسنجید. اگر با طی تمامی مراحل باز هم فشار آب کم بود باید با یک تعمیرکار یا سرویس کار با تجربه در تماس باشید و از مشاوره او استفاده کنید.

تنظیم فشار پمپ آب خانه

چه زمانی تنظیم پمپ آب باید انجام شود؟

تنظیمات پیش فرض پمپ‌ها به طور عمومی نمی‌تواند آنچه را که شما نیاز دارید برآورده کند. ساکنین واحدهای مسکونی یا اداری که در طبقات بالایی یا فوقانی ساختمان سکونت دارند، جهت استفاده از فشار مطلوب باید تنظیم پمپ آب خانگی را به درستی انجام دهند.

از روی فشار پایین آب به درستی می‌توان تشخیص داد که پمپ آب نیاز به تنظیم دارد یا خیر. نشانه‌هایی که ممکن است تنظیم نبودن پمپ آب را مشخص نماید می‌توان به دو مورد کار کردن همیشگی پمپ آب حتی در زمان‌هایی که از آب در ساختمان استفاده نمی‌شود و خاموش و روشن شدن‌های زیاد پمپ اشاره کرد. برای تنظیم بودن فشار آب باید سرویس‌های دوره‌ای را انجام دهید.

سخن پایانی در مورد تنظیم فشار پمپ آب خانگی

‎برای تنظیم فشار پمپ آب خانگی حتما باید مراحلی را که گفته شد گام به گام طی نمود تا بتوان بهترین بازدهی را از پمپ آب برای آبرسانی حاصل نمود. اگر با طی این مراحل باز فشار آب ساختمان‌تان مطلوب نبود حتما با کارشناسان مجرب ایران جهش مشورت بگیرید. همچنین می‌توانید برای تنظیم فشار پمپ آب خانه انواع بوستر پمپ، بوستر پمپ آتش نشانی و بوستر پمپ آبرسانی با تکنسین‌های ایران جهش تماس حاصل کنید.

سوالات متداول در مورد تنظیم فشار پمپ آب

چرا پمپ آب خانگی به تنظیم نیاز دارد یا تنظیم فشار پمپ آب مهم است؟

اگر فشار آب در واحد‌های مختلف به شکل یکسان نیست و با کاهش و افزایش فشار آب مواجه هستید، حتما احتیاج به تنظیم پمپ آب نیاز دارید.

چگونه فشار پمپ آب را زیاد کنیم؟

اگر پیچ داخل کنترل فشار یا سوییچ کنترل را در جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید، فشار پمپ آبرسانی افزایش خواهد یافت.

5/5 - (1 امتیاز)

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!