پمپ فشار بالا + قیمت و نحوه خرید

پمپ فشار بالا یکی از مهمترین اجزای یک سیستم سوخت و تصفیه است که وظیفه‌ی تولید فشار لازم برای کارکرد سیستم را دارد. علاوه بر اين، برای موتورهای بنزینی یا دیزلی مناسب است. هدف این دستگاه، سوخت مورد نیاز موتورهای بنزینی است. برای این کار، سوخت را از مخزن استخراج و آن را پمپ می‌کند. عملکرد پمپ فشار بالا ساده است.

این عنصر معمولاً با سوخت کمی روغن کاری می‌شود (خود سوخت از سیستم روغن کاری و خنک کننده پمپ عبور می‌کند) و موتور وظیفه هدایت این عنصر را از طریق تسمه تایم بر عهده دارد. به این ترتیب سوخت داخل پمپ توسط چندین پیستون مستقل فشرده می‌شود و توان این پمپ می‌تواند متغیر باشد.

استفاده از این دستگاه اهمیت بالایی دارد، زیرا این پمپ یک بخش اساسی برای عملکرد صحیح خودرو است. در ادامه از ایران جهش به معرفي كامل اين پمپ مي‌پردازيم.

پمپ فشار بالا چگونه كار می كند؟

همانطور كه مي‌د‌انيد، پمپ‌های فشار بالا متنوع‌ترین كاربردها را در طیف گسترده‌ای از فرآیندهای صنعتی بر عهده دارند. در پمپاژ، فشاری که پمپ برای انتقال سیال به سیال وارد می‌کند، به طور معمول در سراسر سیستم منعکس می‌شود و فشار کل آن را مشخص می‌کند. فشار در خط تغذیه (فشار مکش) همیشه کمتر از فشار در خروجی پمپ (فشار تخلیه) است.این تفاوت بین فشارها معمولاً کم بوده و برای انجام پمپاژ بسیار ضروری است (مثلاً 2 بار).

پمپ فشار بالا چگونه كار می كند؟

پمپ‌هایی وجود دارند که به عنوان تقویت کننده فشار عمل می‌کنند و می‌توانند از 6 بار در مکش به 12 بار در تخلیه برسند. این نوع پمپ به پمپ فشار بالا معروف هستند. شرایطی وجود دارد که در آن کل سیستم تحت فشار بالا قرار می‌گیرد و بارزترین ویژگی این پمپ، مقاومت آن برای کار در این شرایط است. فناوری‌هایی مانند پمپ‌ دنده‌ ای و پمپ‌های دیافراگمی نيز به عنوان پمپ‌های فشار بالا به كار مي‌روند.

یکی از انواع پمپ‌هایی که به افزایش فشار آب کمک می‌کند و هم در مصارف صنعتی و هم خانگی کاربرد دارد، بوستر پمپ آبرسانی است. برای افزایش فشار آب در ساختمان‌هایی که طبقات زیادی دارند و برای بیمارستان‌ها، صنعت کشاورزی و دیگر مکان‌های صنعتی ، چند مدل بوستر پمپ تولید شده است.

عملكرد پمپ فشار بالا

عملکرد انواع پمپ آب فشار بالا به شرح زیر است:

 سوخت از مخزن سوخت به پمپ فشار بالا در موتور جریان می‌یابد. از مخزن تا پمپ دیگر، سوخت با فشار کم در گردش است.

 با رسیدن به پمپ فشار قوي يا بالا، اين پمپ، وظیفه تولید فشار سوخت کافی را بر عهده خواهد داشت تا بتوان آن را به موتور تزریق کرد. با توجه به نیاز موتور، فشار می‌تواند بین 300 تا 2500 بار متفاوت باشد.

    سوخت، پس از فشرده شدن توسط پیستون‌های پمپ، از سیستم لوله‌های مشترک یا سطح شیب دار عبور می‌کند تا به انژکتورها توزیع شود. 

    البته فشار کنترل شده است و در صورت عدم رسیدن به فشار مورد نیاز، پمپ دارای دریچه‌هایی است که جریان را کاهش یا در صورت لزوم فشار را افزایش می‌دهد.

مزایای پمپ فشار بالا

  • اندازه آن جمع و جور است.
  • آنها به راحتی نصب می‌شوند، فقط خطوط تخلیه، مکش، تغذیه و کنترل نیاز به اتصال دارند.
  • آنها از این نظر قابل اعتماد هستند که قطعات بسیار مشکل ساز ندارند. علاوه بر این، به طور کلی در برابر خوردگی بسیار مقاوم هستند.
  • تعمیر پمپ آبرسانی و نگهداری آن ساده و سریع است.
  • پمپ فشار بالا کارآمد هستند زیرا نیازی به منبع تغذیه اضافی ندارند، آنها فقط توسط خود موتور تغذیه می‌شوند.
  • معمولاً بسیار بادوام هستند.

مزایای پمپ فشار بالا

سخن پایانی پمپ فشار بالا

پمپ فشار بالا با بالاترین فناوری در صنعت خودروسازي ساخته شده و مزایای زیادی را برای خودرو فراهم می‌کند، از جمله کاهش مصرف سوخت تا 15٪.، کاهش انتشار صدا و دود؛ افزایش قدرت موتور و بهینه سازی عملکرد موتور. تعمیر اين پمپ نیاز به دانش و ابزار مناسب دارد. همچنين، پمپ فشار بالا باید از شرکت‌هایی که به عنوان نمایندگی مجاز فعالیت می‌کنند خریداری شود.

زیرا تضمین کننده فروش قطعات اصلی و با کیفیت و دارای گواهی برندهای معتبر در بازار می‌باشد. شرکت‌هایی که پمپ‌های فشار بالا را ارائه می‌کنند، می‌توانند خدمات تعمیر و نگهداری را نیز برای اطمینان از ویژگی‌های عملکرد قطعه ارائه دهند.

5/5 - (1 امتیاز)

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!