معرفی و مقایسه انواع پمپ آب

با توجه به اینکه امروزه استفاده از پمپ‌ها برای بسیاری از صنایع رواج یافته است، برای خرید و انتخاب و کاربرد آن، شناخت انواع پمپ آب اهمیت ویژه‌ای یافته است. می‌دانید که پمپ برای جابجایی و انتقال انواع مایعات با فشار مد نظر کاربر به ارتفاعی بالاتر از محل قرارگیری یا حدی پایین است. پمپ‌ها در صنایع مختلف کارایی و کاربرد فراوانی دارند. در ادامه این مقاله از ایران جهش در مورد انواع آن به اختصار توضیح می‌دهیم.

معرفی انواع پمپ آب

با توجه به ساخت انواع پمپ آب در صنایع مختلف دسته بندی آن‌ها نیز اهمیت یافته است و به انواع مختلف تقسیم‌بندی می‌شود. از این نوع پمپ‌ها برای آبرسانی در صنایع گوناگون، تامین آب واحدهای مسکونی، تجاری و موارد دیگر استفاده می‌شود.

 به طور کلی پمپ آب خانگی و صنعتی به دو دسته جابجایی مثبت و دینامیکی تقسیم می‌شوند. عموما پمپ آب خانگی به صورت پمپ‌های دینامیکی در بازار معرفی می‌شوند. برای بررسی دیگر . تقسیم بندی انواع پمپ‌ها به شکل زیر می‌تواند باشد:

  • پمپ آب سانتریفیوژ
  • پمپ خانگی محیطی
  • پمپ آب خانگی بشقابی
  • پمپ آب جتی
  • پمپ آب شعاعی
  • پمپ آب دو پروانه

معرفی انواع پمپ آب

مطلب پیشنهادی: خرید پمپ گراندفوس

تقسیم‌بندی دیگری هم در بازار رایج است که پمپ را بر اساس کشور سازنده انواع پمپ آب را از هم جدا می‌کنند. کشورهای رایج که پمپ ساخته شده آن‌ها در بازار کشور موجود است شامل ایتالیا، ایران و چین است.

مقایسه انواع پمپ آب بر اساس کشور سازنده

یکی از معروف‌ترین سازنده‌های پمپ آب در کشور مجموعه ایران جهش است که با تولیداتش توانسته جایگاه خوبی در بازار داشته باشد. این شرکت نخستین سازنده پمپ‌‎های طبقاتی طرح گراندفوس است. پس از این شرکت برای انتخاب به شما پمپ‌های ایتالیایی به دلیل عملکرد خوب آن را معرفی می‌کنیم و پس از آن پمپ‌های کشور چین در جایگاه‌های بعدی قرار می‌گیرند.

انواع پمپ گراندفوس تولید ایران جهش

از جمله مواردی که در خرید پمپ آب خیلی اهمیت دارد، برند و مارک تجاری آن محصول می‌باشد. برند گراندفوس با سال ها فعالیت مستمر خود در این حوزه، یکی از بهترین شرکت‌های تولید کننده پمپ در دنیا می باشد که تمامی محصولات تولیدی این شرکت با کیفیت خوبی را به کاربران خود ارائه می‌دهد. 

مجموعه تولیدی ایران جهش با بهره گیری از توان بالای فنی کارشناسان و مهندسان خود توانسته با پیشرفته‌ترین و مدرن‌ترین دستگاه‌ها و تجهیزات انواع پمپ گراندفوس را با بالاترین کیفیت تولید کند. این مجموعه به طور تخصصی پمپ‌های طبقاتی گراندفوس را برای فروش به بازار عرضه کرده است.

انواع پمپ آب ایتالیایی

از محبوب‌ترین‌ترین سازندگان موجود در بازار کشور ایتالیا است که با تولید انواع پمپ آب ایتالیایی جایگاه خوبی در انواع بازار‌های مختلف کسب نموده است. پمپ‌های این کشور بر اساس نوع ساختمان، دبی آب، ارتفاع سازه و فشار مطلوب انتخاب خواهند شد. از به نام‌ترین برندهای این کشور که در بازار ایران موجود است می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •  پمپ پنتاکس  (Pentax) 
  • پمپ آب لوارا  (Lowara)
  • پمپ آب ابارا  (Ebara)
  • پمپ آب داب  (DAB)
  • پمپ آب پدرولا  (Pedrollo)
  • پمپ آب اسپرونی  (speroni)

انواع پمپ آب چینی

پس از کشور ایتالیا در حال حاضر کشور چین بیشترین سهم بازار را در کشور برخوردار است. وجود انواع پمپ آب چینی با قیمت و کارایی آن متفاوت می‌تواند باشد. انواع مختلفی برند آب چینی شامل:

  • پمپ آب (leo)
  • پمپ آب (spc) 
  • پمپ آب (stream) 

از بین انواع پمپ چینی به سختی می‌توان گفت کدام بهتر است و کدام نیست، اما شما باید با توجه به آنچه نیاز دارید آن برندی که بیشترین پاسخ به نیازتان می‌دهد را انتخاب کنید.

قیمت انواع پمپ آب

قیمت انواع پمپ آب یکی از مهمترین مواردی است که با توجه به انواع برندهای موجود در بازار که شامل ایتالیایی، ایرانی و چینی است، تعیین می‌شود. این قیمت گذاری به نحوی است که در انواع ایتالیایی یک پمپ آب با توان یکسان به نسبت همان نوع پمپ با برند چینی، شاهد میزان اختلاف زیاد قیمت خواهید بود.

این یک امری مشخص است که برندهای مطرح با مشتریان خاص خودشان قیمت‌های اختصاصی با توجه به نوع محصولشان معین نمایند. شما باید با مشاوره از کارشناسان مجرب و متخصص با توجه به نیازتان از مناسب‌ترین برند استفاده کنید.

قیمت انواع پمپ آب
قیمت انواع پمپ بسته به شرکت و اندازه موتور آن متفاوت است

مطلب مرتبط: بهترین پمپ

نکاتی در انتخاب انواع پمپ آب

هنگام خرید انواع پمپ آب بایستی حتما نکاتی همچون برند، توان پمپ، تک فاز یا سه فاز بودن را مد نظر قرار داده باشید. انتخاب پمپ آب مناسب به عوامل متفاوتی همچون ساخت کجا بودن، کاربرد آن، نوع طراحی، نوع مایعات، مقدار فشار و سایر موارد دیگر بستگی خواهد داشت. بنابراین هنگام خرید این پمپ‌ها باید کلیه موارد دخیل را در نظر داشته باشید تا بتوانید بهترین پمپ را که متناسب با فعالیت شما هستند خریداری کنید. توصیه می‌شود تمامی تفاوت‌های انواع پمپ به خصوص تفاوت پمپ جتی و بشقابی و عمودی را به خوبی بشناسید.

سخن پایانی انواع پمپ آب

در بسیاری از صنایع کاربرد انواع پمپ آب بسیار با توجه به نوع کاربری بسیار اهمیت دارد. باید با توجه به نوع کاربری خود و با توجه به مشاوره کارشناسان مجرب به انتخاب بهترین پمپ آب ایرانی اقدام نمایید. مجموعه ایران جهش از جمله تولیدکنندگان به نام در بازار پمپ‌ها به حساب می‌آید و می‌توانید با مشاوره تکنسین‌ها و کارشناسان مجرب بهترین خرید و انتخاب را داشته باشید.

سوالات متداول انواع پمپ آب

انواع پمپ چینی شامل چه مدل‌هایی می‌شود؟

پمپ‌های چینی معروف بازار شامل برند‌های لئو و اس پی سی و استریم است.

انواع پمپ ایتالیایی شامل چه مدل‌هایی می‌شود؟

پمپ‌های محبوب و معتبر ایتالیایی مو جود در بازار شامل پنتاکس، ابارا، لوارا و سایر برندهای می‌باشد.

3/5 - (2 امتیاز)

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!