راهنمای انتخاب پمپ آب صنعتی

پمپ آب صنعتی وسیله‌ای است که برای انتقال حجم زیادی آب از مکانی به مکان دیگر در نظر گرفته شده است. به طور معمول به لوله‌هایی متصل می‌شود که اجازه عبور مایعات را داده و آب را تحت فشار قرار می‌دهند.  در صنعت، پمپ‌ها به عنوان ماشین‌های هیدرولیک شناخته می‌شوند که بخشی از سیستم هیدرولیک هستند و وظیفه اعمال فشار بر یک سیال و انرژی و در نتیجه تبدیل آن به انرژی هیدرولیک برای حرکت را دارند.

از این نظر، می‌توان با توجه به کاربردهای موجود در صنعت، تنوع زیادی از پمپ گراندفوس را پیدا کرد. به طور کلی، همه آن‌ها برای انتقال سیالات از یک مخزن عمل می‌کنند.با این حال، بسته به نوع مایع حمل شده، پمپ‌ها ممکن است ویژگی‌های خاصی نیز داشته باشند. در ادامه مطلب از ایران جهش به کاربرد پمپ آب صنعتی می پردازیم.

انواع پمپ‌ صنعتی

پمپ آب صنعتی که با استفاده از یک موتور یا توربین کار کرده، انرژی مکانیکی را به انرژی تبدیل می‌کنند و می‌توانند جابجایی سیال را انجام دهند. با این حال، هر نوع دارای مشخصات خاص خود هستند و می‌تواند در بوستر پمپ دور متغیر و ثابت عمل کند. پمپ‌های صنعتی به دو گروه گریز از مرکز و مثبت تقسیم می‌شوند.

پمپ آب آبیاری

مدل دیگری از پمپ آب صنعتی، پمپ آب برای آبیاری است. ابعاد آن برای تسهیل حمل و نقل آب در سیستم‌های آبیاری است. با این حال، بسته به دبی و فشار مورد نیاز برای سیستم‌های آبیاری، می‌توان تجهیزاتی با مشخصات متفاوت پیدا کرد.

پمپ‌ گریز از مرکز

پمپ‌های گریز از مرکز بیش‌ترین استفاده را دارند و 90 درصد پمپ‌های نصب شده در صنعت را تشکیل می‌دهند. آن‌ها قادر به انتقال حجم بالایی از سیالات هستند و بسته به انرژی جنبشی، پمپ گریز از مرکز برای کاربردهای مختلف استفاده می‌شوند. همچنین، اگرچه آنها بیش‌ترین استفاده را دارند، اما نباید بدون تجزیه و تحلیل دقیق از کاربرد و برخی عوامل مانند جریان و تغییر نقطه عملکرد، ویسکوزیته، دما، مکش و فشار تخلیه، نصب شوند.

پمپ‌ جابجایی مثبت

پمپ‌ جابجایی مثبت

پمپ جابجایی مثبت، سیالات را به صورت ضربه‌ای پمپ می‌کند و با سرعت جریان کم و ویسکوزیته بالا کار می‌کند. در این دسته پمپ‌های زیر قرار دارند :

پمپ‌ دنده‌ای : پمپ‌ دنده‌ ای به دو گروه داخلی و خارجی تقسیم می‌شوند که هر کدام ویژگی‌ها و فناوری‌های خاص خود را دارند.

پمپ‌ دنده‌ای داخلی : پمپ آب صنعتی می‌تواند مایعات مختلفی را مدیریت کند، آن‌ها به دلیل تطبیق پذیری بالا به طور گسترده‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرند و حدود 70٪ از کاربردها را در صنعت به دست می‌آورند. بنابراین، آنها به متنوع ترین بخش ها مانند پتروشیمی، فولاد، نساجی، متالورژی، مواد غذایی و غیره خدمات می‌دهند.

پمپ‌ دنده‌ای خارجی : پمپ دنده‌ای خارجی از دو چرخ دنده تشکیل شده است که در داخل یک جعبه تنظیم می‌چرخند. با جدا شدن دندانه‌ها، فضای بین آن‌ها افزایش می‌یابد و مقدار مشخصی مایع را می‌مکد. یک پمپ دنده‌ای دقیق خارجی معمولاً به حداکثر فشار کاری 210 بار (21000 کیلو پاسکال) و حداکثر سرعت 3000 دور در دقیقه محدود می‌شود.

پمپ‌ پنوماتیک : پمپ پنوماتیکی که نه تنها در صنعت، بلکه برای فرآیندهای بهداشتی نیز استفاده می‎شود، برای سیالاتی که پمپاژ آن‌ها دشوار است، کار را آسان می‌کند. پمپ آب در مواقعی که نیاز به انتقال حجم زیادی آب از مکانی به مکان دیگر است، تجهیزات پرکاربردی است. معمولاً به لوله‌هایی متصل می‌شود که این عبور را ممکن می‌سازد و علاوه بر آن عملکرد فشار دادن آب را نیز دارد. پمپ آب انواع مختلفی دارد، بنابراین در این مقاله قصد داریم کمی بیشتر در مورد این مدل ها و کاربرد آن‌ها صحبت کنیم.

پمپ‌ سانتریفیوژ : پمپ‌های سانتریفیوژ برای انتقال حجم زیاد آب به مخازن نصب شده در ارتفاعات زیاد توصیه می‌شود. یکی دیگر از کاربردهای رایج این تجهیزات پمپاژ مایعات در آبیاری املاک کشاورزی است.

نکاتی که هنگام خرید پمپ آب صنعتی باید رعایت شود

هنگام خرید پمپ عمودی و پمپ آب صنعتی خود باید به عواملی برای اطمینان از بهترین خرید توجه کنید، مانند:

  • قطر چاه یا مخزن
  • عمق چاه یا مخزن
  • جریان چاه یا مخزنی که پمپ را دریافت می‌کند.
  • قدرت پمپ
  • ظرفیت پمپاژ

فراموش نکنید که در مورد بهترین مارک‌ها به خوبی تحقیق کنید و از راهنمای خرید پمپ آب صنعتی کمک بگیرید.

انتخاب پمپ آب صنعتی

راهنمای انتخاب پمپ آب صنعتی

با وجود گزینه‌های بسیار زیادی از پمپ آب صنعتی در بازار، لازم است بدانید که کدام پمپ‌ها برای بخش شما مناسب هستند. برای انجام این کار، باید مشخصات زیر را ارزیابی کنید، مانند:

  • کدام سیالات پمپاژ خواهند شد.
  • مقدار مایعی که باید حمل شود چقدر است.
  • مشخصات سیال چیست، ویسکوزیته، چگالی، pH، وجود ذرات جامد در تعلیق، قابل اشتعال، خورنده، سمی و غیره.
  • دمای کار چقدر است.
  • ویژگی‌های سیستم لوله کشی مانند قطر و ارتفاع

سوالات متداول در مورد انتخاب پمپ آب صنعتی

انواع رایج پمپ آب صنعتی کدامند؟

اگر بخواهیم انواع پمپ آب صنعتی را از نوع عملکرد تقسیم بندی کنیم باید به مواردی همچون بوستر پمپ آبرسانی، بوستر پمپ آتش نشانی، پمپ کفکش و پمپ های بزرگ سه فاز همگی نوعی پمپ آب صنعتی به شمار می روند.

حین خرید پمپ آب باید به چه مواردی توجه داشته باشیم؟

از آنجایی که تعداد زیادی پمپ با عملکرد های متفاوت وجود دارد بهتر است در ابتدا نیاز خود را شناخته و براساس آن برای خرید پمپ آب اقدام کنید. از این جهت توصیه می‌شود برای خرید انواع پمپ و بوستر پمپ با مشاوران تخصصی ایران جهش تماس برقرار کنید.

جمع بندی انتخاب پمپ آب صنعتی

دانستن این‌ که کدام قطعات پمپ آب صنعتی را تشکیل می‌دهند، برای اطلاع از عملکرد و کیفیت تجهیزات مهم است. پمپ‌ها ساختار متفاوتی دارند. وقتی برای خرید پمپ آب صنعتی می‌روید، جزئیات فنی مورد توجه قرار نمی‌گیرد. ما معمولاً برای جستجوی این تجهیزات از طریق افراد دیگر یا معروفیت برند پمپ اقدام می‌کنیم. اما باید در نظر گرفت که در ساخت پمپ آب از چه موادی استفاده می‌شود. به این ترتیب می‌توانید مواردی مانند محل تعمیر آن، نیاز به نصب دریچه‌ها، نیاز به فشار سنج و غیره را تعیین کنید. در پایان، برای درک بهتر پمپ‎های صنعتی و دانستن این‌که کدام یک برای صنعت شما ایده آل است، با متخصصین ایران جهش تماس حاصل فرمایید.

4.8/5 - (9 امتیاز)

ایران جهش (iranjahesh)مشاهده نوشته ها

مجموعه ایران جهش تولید کننده پمپ های طبقاتی ایستاده (با طرح گراندفوس دانمارک) است. کیفیت بینظیر، گارانتی کامل، تنوع محصولات و قیمت رقابتی از ویژگی های منحصر به فرد ایران جهش می باشد. من یک نوسینده با سابقه زیاد در حوزه تولید پمپ و بوستر پمپ هستم و قصد دارم بهترین و جدیدترین اطلاعات در حوزه پمپ را در اختیار شما کاربران عزیز قرار دهم.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!